Partners
• Gemeentebesturen en overheidsdiensten.
• Scholen en schoolgroepen.
• Sociale organisaties: OCMW, Sociaal huis, Huis van het Kind, …
• Geestelijke gezondheidszorg: CGGZ, Diensten van Kind en Gezin, …
• Kinderenorganisaties: Kinderopvang, IBO, Centra voor integrale gezinszorg, bezoekruimtes, speel-o-theken,
kinderbijslagfondsen, …
• Jongerenorganisaties: Jongerenadviescentra, jeugd(welzijns)werk, centra voor leerlingenbegeleiding,
jongerenwelzijn …
• Gevangenissen en detentiehuizen
• Vormingsinstanties: VCOK, Vormingplus, …
• Socio-culturele organisaties: Femma, KWB, …
• Expoo (Expertisecentrum Opvoedingsondersteuning van de Vlaamse overheid)
Een kleine greep uit ons aanbod
- Ouderraad van een school vraagt om een vorming te geven ‘groot worden doe je vanzelf, luisteren niet altijd’ (kleuters en lagere schoolkinderen)
- Vormingsavonden op vraag rond thema's: Nieuwe autoriteit, technieken van geweldloos verzet, vergelijking van verschillende pedagogen, ...
- Vormingsaanbod In gevangenis van Beveren en Dendermonde rond thema ‘ouderschap’: Voorbereiden gedetineerden op rol als ouder /Hoe blijf ik ouder vanachter de tralies? / Gespreksgroepen voor ouders in detentie
- Coaching-traject in de buitenschoolse opvang rond verschillende thema’s (faalangstige kinderen, regels en afspraken voor iedereen, positief opvoeden, gedragsproblemen, teamwerking, omgaan met ouders, voorspelbare speelhoeken, …)
- ‘Een goede kindertijd’: Vormingstraject voor ouders in kansarmoede (een krachtgerichte benadering en methodiek a.d.h.v. 4 fundamentele bouwstenen voor een goede kindertijd.)
- Begeleiden oudergroepen Triple P
- Begeleiden ouderreeks ‘Waakzaam zorgen voor tieners’: 4 vormingsmomenten
- begeleiden professionals ‘Waakzaam zorgen voor tieners’: 4 vormingsmomenten
- Eten, slapen, spelen’ (kleuters en lagere schoolkinderen)
- Intervisie: Opvoedingsvragen op maat (voor groepen tot 15 personen) …
- Vorming thema’s: ‘Straffen en belonen’, ‘Positief opvoeden’, 'Geweldloos opvoeden', 'Krachtgericht opvoeden', ‘Omgaan met gedragsproblemen in de klas, in de opvang, …’